Jul med Bob

Vintern 2010 var iskall och James framtidsutsikter såg dystra ut. Julen, en helg han alltid bävat för, stod för dörren. Hälsan var klen och han hade varken pengar till att värma upp lägenheten eller till julmat åt Bob och sig själv. Han var helt enkelt tvungen att trotsa kylan och ge sig ut på de snöiga gatorna
Jul med Bob är den gripande berättelsen om hur James tack vare Bob, vännen Belle och många vänliga Londonbor till slut förstår vad som är speciellt med julen och hur mycket han själv förändrats sedan Bob kom in i hans liv.
 
Hej på er! Idag är det den första advent och jag tänkte bjuda på ett juligt boktips! Har faktiskt tänkt komma med lite "juligare" boktips varje advent nu fram till jul! Så jag hoppas också jag kan ordna med det ;) Först ut är i alla fall Jul med Bob! En helt fantastiskt fin bok som jag fick i julklapp av min faster förra året men då julen hann komma och försvinna innan jag hann läsa boken så har den tålmodigt stått och väntat i hyllan ;) Nu var det äntligen dags att läsa den! Och jäklar vad bra den var, jag älskar alla 3 böckerna om Bob, det är biografier om James, en föredetta uteliggare och knarkare som försökte få ordning på sitt liv, mitt i allt det träffade han en hemlös Katt som bestämde sig för att James var hans människa. Tillsammans tar dom sig fram och försöker förbättra sina liv. Det kan man läsa om i de två biografier han skrivit innan, Gatukatten Bob och Mitt liv med Bob, som jag skrivit om tidigare :) Jul med Bob gör mig så himla glad i julen, James har verkligen ingen bra erfarenhet av högtiden men han och Bob gör den till sin egen och lyckas ändå hitta glädjen som finns i högtiden, han kommer fram till att det är roligt att ge och att man mår bra i själen av det. En verkligen fin bok om vad julen egentligen handlar om! :)
 
Titel: Jul med Bob
Författare: James Bowen
Förlag: Bokförlaget NoNa
Antal sidor: 153
Recensionsexemplar: Nej
Finns att köpa hosBokus  /  Adlibris 
 

Kommentera här: