Gatukatten Bob

Hittade dessa i bokhyllan och kände hur jag log, så bestämde mig för att ipsa om dom också när jag ändå håller på och tipsa om en massa! :D
Gatukatten Bob var den första självbiografin jag läste. Den handlar om en man i London som har ett drogmissbruk och försöker sluta med det. Mitt i allt träffar han en katt, Bob. Dom fattar tycke för varandra och deras gemensamma resa mot ett bättre liv börjar. Mitt lvi med Bob är en fortsättning på första boken då den blev så makalöst populär! Det finns även en bok som handlar om julen med Bob, menden hann jag inte köpa ifjol och den såldes bara över julen, om den kommer i år så ska jag nog köpa den också! ;) Det roligaste är att om man söker på det här paret på youtube så kan man hitta flera videos på dom när dom spelar på Londons gator. Han är gatumusiker alltså haha! Eller var, jag vet inte hur det är nu. Men jag kan verkligen rekommendera dessa två, dom gör en glad i själen trots att det finns många hemska baksidor som tass upp. Men bandet mellan djur och människa är så himla starkt, ett djur kan verkligen göra mycket för en trasig själ!
Böckerna får 5 av 5 tvättbjörnar! :D
 
När James Bowen hittade en skadad, röd gatukatt hopkrupen i huset där han nyss fått en träningslägenhet hade han ingen aning om hur stor betydelse katten skulle få i hans liv. James levde ur hand i mun på Londons gator och det sista han behövde var ett husdjur. Ändå kunde inte James låte bli att hjälpa den slåede intelligenta hanatten, som han snart döpte till Bob. Inom kort var de två oskiljatiga och deras skiftande, lustiga och emellanåt farliga äventyr skulle komma att förändra deras liv och långsamt läka såren från det förflutna.

Kommentera här: