Kaosutmaningen 2017

Hej på er! 2017 har ju tagit slut och nu är det dags att sammanfatta min Kaosutmaning! Det var en boklista där man skulle bocka av så många böcker på listan som möjligt! Jag klarade 28 av 35, dom flesta under första delen av året, och jag erkänner att jag hade kunnat klara fler punkter bara jag försökt nu under hösten. Men har haft så många andra böcker att läsa samt inte alls så mycet tid till läsning som jag skulle velat :/ Men här har ni min lista med kalrade böcker! :D Jag vill också passa på att tacka Sofies bokblogg för en rolig utmaning! :)
 
1. En bok i en genre du vanligtvis inte läser - Fantastic beasts and where to find them the screenplay av J.K Rowling
2. En bok med ett djur på omslaget Alice i Underlandet av Lewis Carrol
3. En bok på ett annat språk än svenska - Naruto (böckerna 1-8 [Manga], på engelska)
4. En bok från Afrika
5. En bok från Asien - Samurai deeper kyo (Tänker att det faktum att det var 38 serieböcker kan göra att det kan räknas som en bok haha!) 
6. En bok från Amerika
7. En bok från Oceanien
8. En bok från Europa (inte Sverige) - Madame Bovary av Gustave Flaubert
9. En bok med en tonårig huvudperson - Wink Popy Midnight av April Genevieve Tucholke
10. En bok med fler än tre hbtq-personer - Dit du inte får gå
11. En bok med något rött på omslaget Silkesmasken Robert Galbraith
12. En bok som kommer som film under 2017 eller 2018
13. En bok publicerad 2017 - Monster av Joakim Lundell
14. En bok publicerad innan 2000 - Candide av Voltaire
15. Ett seriealbum - Vampire game, 15 böcker
16. En bok du tycker att alla borde läsa  - Harry Potter och de vises sten av J.K Rowling
17. Sista boken i en serie - Harry Potter och Dödsrelikerna av J.K Rowling
18. En bok som har mer än en författare Hypnotisören av Kepler
19. En bok du valde på grund av bilderna - Gubbe och katt av Nils Uddenberg
20. En bok om något du brinner för - Tills döden skiljer oss åt av Ingrid Elfberg
21. En tegelsten (på över 500 sidor) - Emma av Jane Austen
22. En bok på under 150 sidor - Mörkrets hjärta av Joseph Conrad
23. En lånad bok - Mot fyren av Virginia Woolf
24. En faktabok - Pilgrimsfärd från hav till hav
25. En bok för barn - Hjördis hittar hem av Anna Hansson
26. En klassiker Svindlande höjder av Emily Brontë
27. En hyllvärmare
28. En bok som vunnit ett pris
29. En bok du länge velat läsa
30. En somrig bok - Ensamvarg av Sara Dalengren
31. En bok som utspelar sig före år 1900 Frankenstein av Mary Shelley
32. En bok som utspelar sig under eller handlar om andra världskriget  - En välbevarad hemlighet av Kate Morton
33. En bok som utspelar sig norr om Upplanden Genom paradiset på en spikmatta -avJannice Eklöf
34. En hypead bok - Processen av Kafka
35. En bok vars titel börjar på L - Livet efter dig av Jojo Moyes
 
 Här är några av böckerna jag bockat av på listan! :)

Kommentera här: