Höstväsen skräckberättelser

Hösten är skymningens tid. Skuggorna breder ut sig över stad och land. Är du ensam där i mörkret - eller finns det något som rör sig vid din sida? Något som vakar och följer dig på avstånd? Som känner till dina små lögner och svek, som färdas med dig i drömmen, som bara väntar?
Det är nu de vågar sig fram. Väsen som vill ha upprättelse, ta plats eller bara mätta sin hunger.
I sju skrämmande berättelser möter vi höstens varelser och nattmaror, i gränslandet mellan vår verklighet och en dunklare värld.
 
Hej på er! Det är sällan jag läser novellsamlingar, men vem kan låta bli fastna för en så himla fin bok? Boken innehåller 7 olika skräckberättelser och är för åldern 12-15 ungefär. Jag tyckte inte dom var så läskiga (men så är jag lite äldre än 15...), men några gav mig verkligen obehagskänslor! Det var så smidigt att dom var så pass korta, så kunde man läsa en innan man sov och så lägga ifrån sig den utan att börja på nästa historia (jag har vanligtvis så svårt att lägga ifrn mig en bok då jag bara vill veta mer! haha). Jag tyckte också det var roligt att berättelserna var så olika även om dom hade lite samma tema och förutsättningar. Min favorit av novelerna är Alla helgons dag av Alex Hariidi, den väckte mest känslor för mig. :) 
 
Titel: Höstväsen skräckberättelser
Författare: Lena Ollmark (Red.)
Förlag: B Wahlströms
Antal sidor: 251
Recensionsexemplar: Ja
Finns att köpa hosBokus /  Adlibris
 
 

Kommentera här: