30 graders skillnad

Hej på er! På torsdagen bar det av söderut som jag sa tidigare. Det kallaste vi hade på vägen ner var -27,5 grader kallt! Fy fan D: Resan gick skitbra ner och vi hann fram innan nyckelutlämningen stängde! I Karlstad var det runt 0 ute så var inte alls så farligt! Det var snöigt och fint hela vägen! Tills vi kom in i Karlstad kommun... å blev det bart ute! :( Jag och pappa letade fram huset och efter lite letande hittade vi också min nya lägenhet! Det är ett suterränghus så på ena sidan bor jag i bottenplan, och på andra sidan har jag en BALKONG en våning upp. :D Man kommer direkt in i mitt minimala lilla kök, sedan är det som ett avlångt rum som slutar med en dubbeldörr ut på balkongen. Haha, det är så blandade känslor om lägenheten alltså! Men jag får berätta mer om den en annan gång, och visa bilder! Vi bar in alla grejer och jag började undra hur i helsike jag skulle få plats... När allt var inburet så åkte vi och lämnade in släpvagnen på ett OkQ8 här nere, sedan åkte vi på Max! Det var så gott med mat då, vi hade inte ätit riktigt på hela dagen så mums alltså! Efter det åkte syster och P ännu längre söderut (dom skulle på Ullared) och jag och pappa åkte tillbaka till lägenheten där vi började göra i ordning lite smått. Vi tog också en lite promenad i området, hittade ett coop och kollade på campus. Det känns bra det här! :)
På fredagen så klev vi upp och gjorde frukost, fortsatte pyssla i lägenheten och åkte på ikea! Där köpte vi ett nytt vardagsrumsbord, en datastol, en bokhylla och lite småsaker som behövs. Sedan skruvade vi ihop allt utom hyllan för klockan hann bli så mycket! Vi käkade lunch på en grill innan vi åkte uppöver. Det var plusgrader när vi lämnade Karlstad (och snöfal!) och som kallast på vägen hem (strax innan Sveg) var vi nere på -29 grader! Vilken skillnad alltså! :O Väl hemma tog pappa med sig några få saker som blivit kvar som skulle till Ånge och åkte hem över. Vilken hjälte alltså! Jag hade inte klarat det här alls utan pappa! <3
Hela fredag kväll satt jag och pluggade på en tenta (så gott jag kunde) och vid 12 gick jag ut på krogen med några vänner! Hann ju dansa lite i alla fall x)
 
    
Precis när jag skulle fota -29 slog det om till -28,5 haha!

Kommentera här: