Monster

Hej på er! Förra veckan fick jag hem den här boken, jag förbeställde den och fick hem den signerad till och med! Jag tog med den när jag åkte till Sundsvall för att ha och läsa på hotellet, men den var utläst redan innan jag kom fram till Sundsvall. ;) Boken är väldigt lättläst, språket är enkelt vilket är till bokens fördel. Jocke är min lillebrors största idol, vilket fick mig att kolla upp både honom och hans fru Jonna. Sedan var jag också fast och följde deras kanal tills den nu blivit i stort sett nerlagd. Jag kände det som ett måste att ha läst den här boken, och den är så intressant för man får verkligen följa med på vad som hänt och får en helt annan förståelse för varför saker varit som dom vait för honom. Hela boken är väldigt hemsk och läsa och jag förstår varför Jocke sagt att den inte är för barn. Jag är så glad att han valt att skriva den här boken, för det är verkligen roligt att få läsa den, men den är också hemskt att läsa, ja mådde verkligen dåligt i stora bitar av boken. Att läsa om vad det barnet kan råkat ut för, det borde inte få se så ut i världen! Man får en helt annan förståelse för Jocke och rent psykologiskt är det spännande att läsa hur saker har påverkat honom. Samtidigt är det helt fantastiskt att en människa som får den här starten på livet, som det går så rakt utför, kan vända tillbaka och få en bättre tillvaro. Jag är så så imponerad av honom, trots att det såklart finns en hel del kvar att jobba på, men han är en bra bit på väg! :) 
p.s Det här blir sista boken jag recenserar så här, från och med nästa vecka ska jag ha mer struktur på själva recensionen, jag hoppas ni komer gilla det na konceptet! :) 
 
Idag är Joakim Sveriges största influencer. En förebild för hundratusentals människor. Här kommer den smärtsamma berättelsen om vägen dit.

Kommentera här: