Samurai deeper Kyo

Samurai Deeper Kyo utspelar sig i ett forntida Japan, den kvinnliga prisjägaren Yuya Shiina träffar medicinförsäljaren Kyoshiro Mibu, som hon misstar för tusenmannadråparen Demonöga Kyo, vars ögon är röda som blod. Det visar sig dock att Demonöga Kyos själ finns gömd i Kyoshiros kropp och Yuya tar sällskap med honom. Saker eskalerar i jakten på Kyos riktiga kropp och fler vänner ansluter sig till Yuya och Kyo i kampen mot den mäktiga Mibu-klanen.
 
Denna gång blir det ett väldigt annorlunda boktips (eller vad man ska kalla det), ett som för mig är väldgt nostalgiskt. Samurai Deeper Kyo är an Manga i 38 delar som jag läste när jag gick i högstadiet, för ett tag sedan tog jag fram alla mina gamla mangaböcker (jag hade visst en hel del haha!) och gick igenom för att sälja bort. Den enda serien som jag bestämde mig för att ha kvar är denna. Serien är blodig, sexistisk och väldigt överdriven på många sätt (ibland så illa att den blir småjobbig att läsa) men samtidigt handlar den om att aldrig ge upp, att följa sina drömmar, att man gör allt för sina vänner och att kärlek är det viktigaste av allt. Så jag kan inte annat än älska den fortfarande! Jag läste om serien nu i höst, på bara några dagar, och hade precis lika ont i hjärtat när sista boken var utläst som jag hade när jag som tonåring läste ut sista. Om någon nu mot förmodan skulle vilja läsa serien, var beredd på att man läser den "baklänges" så som man gör med "riktig" manga haha! Det kan vara förvirrande i börja ;) 
 
Titel: Samuarai deeper Kyo
Författare: Akimine Kamijyo
Förlag: Mangismo (var det då)
Antal böcker i serien: 38
Recensionsexemplar: Nej
Finns att köpa hos: Hittar den inte på svenska någonstans tyvärr!
 
 

Kommentera här: