Huset vid sjön

Dags för ännu en bok! Jag tänkte attt jag skulle försöka tipsa om en bok i veckan ungefär, vad tycker ni om det? Jag vet ju att långt ifrån alla är boknördar som jag men böcker är verkigen så jäkla bra och nu när ljudböcker blivit så vanligt så kan fler få ut glädje av böcker! :)
Den här gången tänkte jag skriva om boken Huset vid sjön som är skriven av Kate Morton. Den handlar om ett 70 är gammalt fall om ett försvunnet barnoch hur en "nutida" polis försöker lösa det. Första halvan av boken var lite småseg tyckte jag men ändå väldigt bra. Sista halvan var riktigt bra och spännande, slutet hade en ganska rolig tvist och jag var nästan lite besviken att boken tog slut, jag ville veta mer. Jag har en annan bok av Kate också som jag inte hunnit läsa dän, den handlar också om två olika tider så kan bli spännande. Undra om det är så hon skriver bara? Någon som läst någon bok av henne? :)
Boken får 3½ av 5 tvättbjörnar! :)
 
1933: Alice Edevane är en brådmogen sextonåring med författardrömmar som längtat efter den här dagen. Midsommarafton och fest på familjens lantgods vid sjön i Cornwall med hundratals gäster. Men när festen är slut är hennes lillebror Theo, elva månader, spärlöst försvunnen. Han återfinns aldrig och tragedin splittrar familjen för all framtid
2003: Sadie Sparrow har tvingats ta ledigt från arbetet som polis i London och reser till sin morfar i Cornwall. Efter ett besvärligt fall anses hon behöva ta igen sig. Det anser inte Sadie, och när hon hittar det övergivna huset vid sjön och hör talas om pojken som en gång i tiden försvann börjar hon gräva i hisorien.
Alice Edevane är nu en gammal dam som lever ett tillbakadraget liv när den unga polisen Sadie Sparrow börjar ställa frågor om familjens förflutna. De hemligheter som hon ägnat hela sit liv åt att undfly riskerar att komma till ytan.
 

Kommentera här: