Genom paradiset på en spikmatta

 Boktips, alltså läs denna om ni inte redan gjort det! :D
Genom paradiset på en spikmatta är en sjukt rolig och spännande bok. Att den är skriven av någon från hemtrakten gör det bara ännu roligare! ;) Redan på första sidorna känner man igen sig i miljön på ett sätt man sällan gör i böcker, för det är inte så många böcker som handlar om Ånge med omnejd haha ;) Boken är jätterolig att läsa och huvudpersonen är precis så där hetsig och härlig som hon borde vara. En väldigt lättläst bok om man nu inte är så mycket för böcker och väldigt humoristisk. Jag kunde inte sluta läsa.  Den kommer absolut läsas fler gånger och jag hoppas att författaren snart kommer ha möjlighet att skriva fler böcker. Jag hoppas också att allt går bra för hennes familj nu är dom har det svårt.
 
För er som inte vet så har hon en dotter med luekemi. En av två små flickor från mina hemtrakter som drabbats och som just nu går igenom svåra behandlingar.
Just nu är Jannice bloggare på barncancerfinden och här kan ni läsa hur hon skriver om deras resa. Det går inte ett inlägg utan att jag sitter och gråter. Hon berör verkligen!
Det värmer så och jag är så stolt över att jag är ifrån Ånge när jag vet hur hela byn sluter upp för varandra, förra helgen till exempel så var det loppis i Ånge där delar av intäckterna gick till de två familjerna. Det finns så mycket stöd och kärlek mitt ibland allt konstigt och hemskt som händer i världen. 
 
Den hetsiga och ocensurerade Stella känner att livet som nybliven mamma inte blivit som hon tänkt sig. Såriga bröstvårtor, sömnbrist, känslor av otillräcklighet och så sambon Magnus som retar gallfeber på henne.
 
På sin första BVC-träff möts hon av ett gäng Barbie-klonade mammor med ett till synes problemfritt föräldraliv. Träffen hon haft så höga förväntningar på blir ett totalt fiasko.Dessutom hyser en av kvinnorna i  mammagruppen ett oförklarligt agg mot henne och ger märkliga kommentarer om en "Magnus". Samtidigt börjar Magnus få sms på konstiga tider. Döljer han något, har det ett samband?
För att ventilera sina tankar startar Stella en anonym blogg som snabbt får många följare. En av dem som kommenterar blogginläggen blir ganska snart personlig och avslöjar saker som ger Stella en chock. Kaoset är ett faktum.

Kommentera här: