E-ljudbok - Dödens pendel

 Hej på er! För ett tag sedan så provade jag något nytt, jag lyssnade på en ljudbok som jag lånat från biblioteket! Blir tydligen en "E-ljudbok" till och med då man har den på dator/telefon haha! Så har jag lärt mig något nytt ;) Tog några dagar att ta sig igenom den då uppläsningen tar ett tag. Jag har länge varit skeptisk för det här med ljudböcker, det passar vissa jättebra och andra inte. Nu tänkte jag ge det en chans, och valde då boken Dödens pendel av Jonas moström, har ju läst en bok från den här serien förut och gjorde något jag brukar försöka undvika, jag började på mitten. Ddens pendel är första boken i serien och jag har länge tänkt läsa den. Nu blev det så att jag lyssnade på den! Dock är jg dålig på att göra en sak i taget så jag pysslade ju på med en massa annat medan jag lyssnade vilket inte altid gick så bra haha. Lyssnade också på kvällarna när jag skulle sova, det gick bättre och ar verkligen mysigt! Jagkan tänka mig att det skulle fungera toppenbra om jag lyssnar när jag är ute på pomenad eller så, så det ska ja prova någon gång! Så även om jag tror att "vanliga" böcker är mera min stil så komemr jag lyssna på fler ljudböcker framöver. :)
 
 När Gerd Ekstedt avlider i sömnen av hjärtstillestånd är hennes son den ende som anar oråd. En försvunnen klocka gör honom övertygad om att någon varit inne i hennes sovrum på natten. Kommissarie Johan Axberg, som har fullt upp med semesterplaneringen och en narkotikahärva, avvisar dock misstankarna som ett förvirrat uttryck för sorg. 
Samtidigt får Erik Jensen, läkare på Sundsvalls sjukhus, in en ung kvinna med hjärtstillestånd på akutmottagningen. Att en ung frisk människa plötsligt drabbas av hjärtstillestånd verkar märkligt och han får inte händelsen ur tankarna. 
När sedan en nittonårig flicka hittas död i sin säng kort därefter, inser även Johan Axberg att något är allvarligt fel. En märklig detalj fångar hans uppmärksamhet: flickans klocka är försvunnen. Går en seriemördare lös i staden?

Kommentera här: