O helga natt

 Det närmar sig jul och det lättsamma livet i Hallavik kommer in i en ny fas för Nina Becker och Jahanna Seger. Den ena är frivilligt skild och lägger med glädje livet som lyxfru bakom sig. Den andra blir ofrivilligt sambo och förbereds på en omorganisation på jobbet. Rollerna är ombytta och de båda kvinnorna försöker anpassa sig till de nya förutsättningarna.
För att fira sin återkomst till den lilla staden på västkusten bjuder Nina in till glöggfest. Framtidens ekonomi är ett bekymmer hon håller på avstånd och ser istället fram ermot en flirtig kväl med vänner och nya bekantskaper Men ett känt ansikte dyker oförberett upp och Nina vet inte hur hon ska reagera. Han är trevlig och snygg, men Nina känner hans hemlighet.
Johanna kan inte släppa sina personliga problem, vilket resulterar i att hon firar lite för mycket och hamnar i en intim situation med helt fel man. Sakta men säkert krackerlerar fasade och Johanna får ta konsekvenserna för sina handlingar.
Går julen att rädda? Kan en flirt med en konstnärlig fotograf berika livet? Eller är det den kända sångaren Andreas Ekberg som står för lösningen på allt?
O helga natt är en charmig och träffsäker roman om livets upp- och nedgångar.
 
Hej på er! Idag är det andra advent, redan! Jag börjar bli klar med julklapparna och julgranen är äntligen klädd! Idag tänkte jag tipsa om en julig bok som jag faktiskt inte hunnit läsa än. Men denna väldigt vackra bok känns superjulig och jag ser så fram emot att läsa den! Jag har hört supermycket bra om den och vann den i en instagramutlottning! Hur kul som helst ju :D Fick en superfin liten hälsning i boken också, så stort tack till Sara H. Olsson och  Bokförlaget Sol! Jag hoppas att jag hinner med att läsa den nu under julen, men samtidigt är jag sugen på att läsa Du glädjerika sköna som är första delen i serien innan jag tar itu med den här. Ibland är det svårt att välja vad man ska läsa haha!  ;) En riktig recension kommer såklart av den här boken när jag läst den, så nu får vi se om det blir denna jul eller nästa x) 
 
Titel: O helga natt
Serie: Hallavik
Författare: Sara H Olsson
Förlag: Bokförlaget Sol
Antal sidor: 234
Recensionsexemplar: Nej
Finns att köpa hosBokus  /  Adlibris 
 
 

Kommentera här: