Kycklingwok

Hej på er! Här kommer receptet på min kycklingwok smo jag lagade i tisdags :) Jag använde:
Risnudlar
Grillad kyckkling
Sweetchilisås
2 morötter
Kokosolja
1 kokt ägg
Grönsaksfond
Champonjoner
Vattenkastanj
Bambuskott
Sedan hade jag också både cashewnötter och jordnötter, men dom kom vsst inte med på bilden haha
Man kan såklart ha vilka grönsaker som helst, beror ju på vad man gillar och så ;) Jag använde risnudlar då dom är glutenfria och supergoda!
 
 
Börja med att ha i kokosolja i wokpannan som får smälta, stek sedan upp moröttererna, bambuskotten, vattenkastanjerna och svampen i grönsaksbuljong. Samtidigt kokar man upp nudlarna och kan passa på rensa kycklingen ;)
 
 
När gönsakerna fått lite stekyta har du i kycklingen och sweetchilisåsen! Jag brukar föredra att använda färdiggrillad kyckling då jag tycker det är smidigare och dessutom fantastiskt gott :)
 
 
Sedan har man i nudlarna! Viktigt att röra om ordentligt då nudlarna kan vara svåra att "blanda" i med det övriga :)
 
 
Jag toppade med cashew och jordnötter samt ett kokt ägg på sidan! Kokt ägg är så fantastiskt gott att äta till,. Utöver den på tok för stora portionen på tallriken så räckte det här till 5 matlådor! ;)
 

Kommentera här: