Sörnedansjö - Stöde

Hej på er! Igår kunde jag inte blogga tyvärr då bloggportalen inte laddade som den skulle. Idag verkar det vara löst i alla fall! :) Igår, dag två på vandringen, vaknade vi i en helt okej tid, vi kom långsamt igång och min underbara farmor kom förbi med skavsårsplåster! Vet inte om jag berättade det men mina stackars fötter mådde inte bra efter första dagen utan jag hade inte mindre än 7 blåsor i olika storlek! Jag plåstrade om fötterna efter bästa förmåga och så begav vi oss efter att jag städat ur stugan vi bodde i. Ser ni den söta kattungen på bild 2? <3 Han bodde där vi stannade för natten, och han ville inte lämna mig ifred när jag skulle städa haha! Bitvis efter vägen hade vi fantastiskt fina vyer att kolla på! Första stoppet gjorde vi ute på en stenig udde där jag käkade ett äpple och Raia drack vatten. Lunch åt vi i Loböle på Sågvikens bygdegård där det stod bord ute. Sär fanns också en stämpel till Pilgrimspasset! :) Finast efter vägen var när vi närmade oss Stöde. Så fint! Dock så gav mina fötter upp lite när vi hade ca 1 km kvar till Stöde (3 km hem till farmor). Så då fick farmor komma och hämta upp oss faktiskt. Jag fick bekräftelse på att det var ett bra beslut när vi kom hem och jag såg hur blåsorna på fötterna såg ut... Vi gjorde i alla fall god middag, grillat med ugnsgjorde grönsaker och en liten sallad. Efter en varm dusch och en kvällskiss för Raia så gjorde vi tidig kväll. Gårdagens sträcka som vi gick landade på 15 km, vilket var en himla bra sträcka jämfört med dagen innan haha! Jag har givetvis inte räknat med de 3 km vi åkte bil. Tänkte berätta mer om mina stackars fötter sedan, ha det bra så länge! :)
 
 

Kommentera här: