Ensamvarg

 Hej på er! Veckans boktips blir denna pärla som jag äntligen haft tid att läsa! :D Jag hade ju tur som en tok när jag lyckades vinna denna på en Instagramtävling för ett tag sedan. Nu är den äntligen läst, läste hela på en kväll faktiskt, kunde inte lägga ifrån mig den haha! Den var riktigt lättläst och det var roligt att läsa den. Humorn var bra och handlingen var enkel att följa med i utan att någonsin vara tråkig. Jag gillar dessutom ena huvudkaraktären, Miriam, så himla mycket! Så rolig karaktär!  Fantastiskt bra debutroman inom genren paranormal romance, finns även en fortsättning på den här boken, så den blir det till att införskaffa vid tillfälle ;) Lite extra roligt är också att det är en svensk författare och att det hela utspelar sig på "hemmaplan" även om jag inte bor i närheten av Värmland eller de andra platserna i boken så har man en annan relation till Karlstad och Göteborg än typ London och andra ställen haha! Som vanligt hittar ni vad boken handlar om under bilden! :D
 
 Miriam är thrillerförfattaren med smak för det makabra, vilket har haft en förödande effekt på hennes kärleksliv. När hon tar sig an en skadad, men attraktiv, främling förvandlas hennes lugna lantliga tillvaro drastiskt. 

Jonathan är en skepnadsskiftare på flykt undan flocken som dömt honom till döden. Vad han har gjort för att förtjäna sin dödsdom vet han inte. Hos Miriam finner han en fristad, men vågar han tro på en framtid eller kommer det förflutna att hinna ikapp honom?

Kommentera här: