Delsbo Open

Jag lever! Vaknade i morse med hur ont i halsen som helst, fasen! Jag som äntligen började bli av med förkylningen, har varit sjuk sedan början på den här jäkla månaden! Snorig som ett helvete men jaja... Jag lever åtminstone! I helgen har jag jobbat en hel del men tog en spontan tur med Therese till Delsbo (av alla ställen!) Kåven hade nämligen glömt sitt pass i Östersund! och skulle ju flyga till Dublin idag. Så vi tog oss en roadtripp, första stoppet blev Ånge, där lämnade vi av en del grejer hos mamma, gav Therese en kort guidad tur av byn, käkade på Knuten och lämnade av Anders (han lackade om någon traktor istället haha) innan vi åkte vidare.
Och vad gör man i Delsbo då kan man ju undra, jo man åker på tävlingar "Delsbo Open" som är en Bordshockeyturnering. Japp ni läste rätt, Borsdhockey. Allt var superseriöst, de sände matcherna Live, alla fick priser och vinnaren fick en HUR STOR POKAL som helst xD
Jag och Therese åkte dit utan att berätta för Kåven (till honom sa vi att Therese hade skickat passet med en kompis kompis som skulle neröver haha). Så ni kan ju tänka er hans förvåning när vi stod där framför honom med passet haha xD Var hur roligt som helst! Och precis i tid kom vi för att hinna kolla på final-matchen, den ni ser på bild, vilket ju var otroooooligt spännande. För vissa. Shit vad dom skrek när den ena killen gjorde mål! Han var tydligen väldigt ung och vann över förra årets mästare. I deras värld var det här hur stort som helst!
I min värld var det dock väldigt kul! Har aldrig varit på någon dylikt förut så alltid kul med nya grejer att göra! x)
 

Kommentera här: