Engelforstrilogin

För några dagar sedan så läste jag klart en bra boken "Nyckeln", vilket är sista delen i Engelforstrilogin. Så tänkte därför passa på att tipsa om den bokserien. Handlar om ett gäng tjejer som råkar vara häxor och ska rädda världen. Ungdomsböcker men funkar även för de lite äldre skulle jag kunna tro. Mig passade dom i alla fall ;) Det är långt ifrån de bästa böckerna jag läst men dom är helt klart läsvärda! Alla tre böckerna har bra "skurk" och bra dialog så dom får helt klart tummen upp :) Sedan tyckte jag kanske att dom saknade det där lilla extra som får mig att verkligen älska böckerna men trots det hade jag bitvis svårt att lägga ifrån mig dom, och jag har ju införskaffat alla tre så det säger väl en del haha!
Under bilden kan ni läsa lite kort om första boken.
Bokenserien får 3 av 5 Tvättbjörnar :D
 
"Engelsfors. Vackert namn, risig stad. Omgiven av djupa skogar där människor ofta går vilse och försvinner. Höstterminen har just börjat när en elev hittas död på en av gymnasieskolans toaletter. Alla förmodar att det var ett självmord. Alla utom de som vet sanningen.
En natt då månen färgats mystiskt röd förs sex tonårstjejer till den nedlagda folkparken. De har inget gemensamt. De vet inte hur de kommit dit eller varför de är där, men utan varandra kommer de inte att överleva."

Kommentera här: