Toner i natten

Ena stunden är Isabel en firad violinist i en omtalad symfoniorkester. Hon har en attraktiv make, två fina barn och en fantastisk våning mitt i London. I nästa stund har hon förlorat sin man och står ensam på ruinens brant. Mitt i hopplösheten ärver Isabel en herrgård på landet, och när grannen Matt erbjuder sig att ta hand om renoveringen tackar hon ja utan att tveka. 
Men Isabels omstart i livet visar sig vara allt annat än okomplicerad. Grannen Matt har en hemlig agenda med renoveringen, och det har även hans fru Laura. Fastighetsmogulen Nicholas Trent ser den gamla herrgården som en väg tillbaka till rikedom, och den mystiske Byron, vems ärenden går han egentligen? När Isabel och hennes barn flyttar in i huset, kolliderar livet och drömmarna hos alla inblandade. Hur långt är man egentligen beredd att gå för att få sitt drömhem?
 
Hej på er! Jag har läst min allra första e-bok! Det har varit en ny upplevelse och inte alls lika illa som jag trodde. Även om jag fortfarande föredrar fysiska böcker ;) Det har dock varit väldigt smidigt att kunna läsa lite här och var, för telefonen har man ju alltid med sig :) Jag har kunnat läsa på raster på jobbet, på bussen, på tåget och speciellt när jag gått på toa haha (bästa stället att läsa ju!)! Toner i natten är en riktigt bra bok som är skriven av en författare som jag verkligen tycker bra om, Jojo Moyes. Dock är inte Toner i natten den bästa hon skrivit, men fortfarande en riktigt läsvärd bok. :) Jag vill också tacka Printz publishing för recensionsexemplaret som fick mig att faktiskt ta tag i att läsa e-böcker och inte bara fysiska! Några fler blir det nog, även om e-böckerna tar mycket längre tid för mig att läsa än en fysisk, så vi får se framöver :D 
 
Titel: Toner i natten
Författare: Jojo Moyes
Förlag: Printz publishing
Antal sidor: 412
Recensionsexemplar: Ja (som e-bok)
Finns att köpa hosBokus   Adlibris 
 
 

Kommentera här: