Harry Potters magiska värld

 Hur kommer det sig att trollkarlar använder trollstavar?
Vilken är den mest fantastiska animagusen?
Varför är skogen intill Hogwarts "förbjuden"?
Alla som har fascinerats av Harry Potters värld får här veta mer om vad som ligger bakom berättelserna. J:.K. Rowling har fyllt sina böcker med referenser till myter, legender, litteratur och historia. Läs exempelvis om ursprunget till alla de mystiska och magiska varelser som befolkar böckerna, om dolda innebörder i de säregna men fantasieggande och vackra namnen - och inte minst om trollkarlar, magi och svartkonst.
Harry Potters magiska värld har formen av en uppslagsbok, med överskådliga sökord alltifrån Alkemi till Voldemort. Det är rolig läsning som ger en ny berikande dimension åt Harry Potters äventyr.
 
Hej på er! Årets första hyllvärmare (kan ni läsa mer om på min bookstagram: Idasbocker) är nu utläst! Denna lilla bok fick jag i present när jag var liten, då bläddrade jag i den (som den enorma HP-nörd jag var) men fastnade inte i att läsa den då jag nog var lite för liten för den här sortens bok. Nu när mamma flyttade i somras hittade jag igen den och tänkte att nu ska den äntligen läsas! Det är en väldigt rolig läsning, många Aha! upplevelser, det är lite tråkigt bara att den inte är godkänd eller skriven tillsammans med J.K Rowling då en del fakta känns väldigt gissad. Men gillar man historia och HP så är det helt klart en läsvärd bok! :)
 
Titel: Harry Potters magiska värld
Författare: David Colbert
Förlag: B. wahlströms
Antal sidor: 210
Recensionsexemplar: Nej
Finns att köpa hos: Hittar den ingenstans tyvärr :(
 

Kommentera här: