En söndag i Vemdalen

Hej på er! I söndags klev vi upp på tok för tidigt enligt mig för att börja städa ur stugan ;) När vi checkat ut åkte syster och Lexie hemöver medan jag och bror hyrde skidor och begav oss ut i backarna tillsammans med några vänner till mig! Det var verkligen så så kul att åka slalom igen! Så länge sedan sist :D Vi åkte några gånger innan det var dags för lunch, då Emelie plötsligt sa att hon ville åka skidor istället för bräda, så hon och jag bytte helt spontant! Det låter inte så farligt kanske ni tänker MEN jag har aldrig stått på en snowboard innan! Så jag fick hjälp att spänna fast ena foten och sedan begav vi oss av till liften! Barnbacken, vad är det? Jo det perfekta stället att börja öva på! Istället för högst upp på det ena höga jäkla fjället med långa jäkla branta backar! xD Men om man inte vågar så lär man sig inget, och dom andra ville ju åka skidor ;) Så efter att ha fått en snabbgenomgång i hur man gör så gav vi oss av, jag lite långsammare! Ja kom inte långt innan jag hade ramlat flera flera gånger och det blev lite väl brant, så Rasmus (världens snällaste!) stannade och hjälpte mig komma underfund med hur man bromsar och svänger och lite andra bra grejer medan de andra fick åka haha! Högersvängarna var inte så svåra, dom gick över förväntan bra! Vänstersvängarna däremot var en helt annan femma :/ Men trots att jag ramlade raklång baklänges och slog svanskotan ruskigt illa en gång så var det sjukt roligt att åka bräda! Så det ska jag prova fler gånger, man kan ju inte förvänta sig att kunna det första gången man provar, så nästa gång går det nog bättre hehe ;)
 
 

Kommentera här: