Grekland dag 5 - del 1

Om ni trodde festen slutade natten innan har ni fel! Det är grekisk påsk vi pratar om ;)
Så (ganska) tidigt på dagen så klev Pennys familj upp och började grilla, lammet skulle ha några timmar ovanför elden innan det var dags för festlunch. Och den här dagen var det den första riktigt varma dagen, typ närmre 30 än 20 <3 Passar mig alldeles underbart :D
Så vad gör vi? Jo jag Penny och Irina åkte till en liten strand som enligt Penny heter "kremidi" vilket på svenska är typ "lökstranden" haha. Där gick jag runt och letade snäckor i vattnet (med vatten upp till låren ungefär, var inte alls så kallt som Penny sa att det skulle vara, typ som i början på sommaren här hemma) och det slutade med att jag efter en halvtimme struntade i vad Penny och Irina sa och tog och simmade istället för att vada. SÅ SKÖNT! Årets första dopp ;)
Sedan åkte vi tillbaka till huset där jag satt och torkade i solen medan vi väntade på köttet. Och vad som hände sedan får ni veta i morn! ;) 
 

Kommentera här: