Viktigaste julklappstipset!

Hej på er! Julen närmar sig med stormsteg så jag tänkte tipsa om den viktigaste julklappen vi kan ge; nämligen gåvor från Unicef, Röda korset, Rädda barnen och Barnmission med flera. Vi har det så jäkla gott ställt i den här delen av världen och det är viktigt att hjälpa varandra. För mig handlar julen om att ge och det här är ett så fint sätt att kunna ge. Men även inom Sverige kan man göra skillnad, alla dessa grupper där man går ihop och köper julklappar till de som inte kan ge sina barn det själv till exempel. Jag blir alldeles tårögd när jag tänker på all kärlek som finns egentligen, men också på grund av all misär, att barn (och vuxna) behöver gå igenom så fruktansvärda saker. Tillsammans kan vi göra skillnad! Och det är så bra att det hos de aktörer jag nämnde i början av inlägget går att välja så många olika saker i väldigt olika prisklasser. Alla kanske inte kan köpa saker för flera hundra så då finns det paket som kostar mindre, men som ändå är så jäkla viktiga! <3
 

Kommentera här: