Ånge-Karlstad med kanin

Hej på er! Tidigt på måndag morgon packade jag i ordning och tog med mig Milo på tåget. Det är ju tur han är van att åka tåg, men tidigare har det ju handlat om sträckan Ånge-Sundsvall eller Ånge- Östersund vilka båda tar strax över timmen bara. Nu skulle vi hela vägen till Karlstad (nästan 7 timmars resa) och dessutom byta tåg och greja. Till en början tog han det rätt lugnt, vi åkte ju bara tåg. ;) Men när vi kom till Uppsala började han bli rastlös! Så han kom ut ur buren och satt i knät tills vi kom till Stockholm. Att vara på centralstationen var inte roligt tyckte han! Så mycket folk och ljud och saker som hände. Jag tror han blev ganska stressad där, men när vi klev på nästa tåg, mot Karlstad så lugnade han sig igen. Han kom ut en stund och satt i knät, tills han såg hunden som satt på andra sidan mittgången haha. Då blev han grinig och hoppade in i buren igen, och där låg han tills vi kom fram! Så på det stora hela så gick det faktisk över förväntan att åka tåg så långt! Men det är inget vi kommer göra så ofta tror jag. Själv så sov jag, lyssnade på musik, läste en bok och käkade stuvade makaroner och korv-matlåda under resans gång. ;) När vi kom fram unnade jag oss en taxi till lägenheten då det kändes som fel tillfälle att leta reda på en buss med mycket packning och en grinig kanin... Ojoj vad Milo var brydd när vi kom fram, han nosade runt i hela lägenheten innan han hoppade in i hemma-buren och la sig tillrätta. Myskillen! När vi kom fram så skruvade jag ihop bokhyllan och försökte sortera in alla böcker i den, det gick sådär haha! Sedan började det snöa, och blåsa! Så när jag gick på affären på kvällen så snöade det i sidled, kändes precis som hemma i Östersund! ;)
 
Här har vi en mycket förvirrad kanin på centralstationen i Stockholm! ;)<3
Snö!<3

Kommentera här: