Tobiasregistret

Hej på er! Titta vad jag fick idag :) Jag är nu en del av Tobiasregistret! Det borde alla som kan vara tycker jag då det kan rädda liv. Tobiasregistret handlar om att donera stamceller, vilket bland annat görs till leukemipatienter. Det enda jag behövde göra var att anmäla mig, fylla i en hälsodeklaration (superenkelt!), efter det fick jag hem ett litet paket med ett topsing-kit, topsade insidan av munnen och postade tillbaka. Och nu finns jag i registret :) Ifall det skulle visa sig framöver att jag matchas mot en patient så kan jag rädda den människans liv genom att donera stamceller. Hur fint är inte det? Och det är så nära smärtfritt som möjligt för mig, inte värre än att lämna blod (så som jag förstått det) och är inget stort ingrepp. Så har du ändå inget annat för dig så tycker jag du borde gå med du också! :)
 
 

Kommentera här: