Ovveinvigning och bad i Störsjön

 Hej på er! Igår var vi tillbaka i Östersund där jag skulle iväg på årets ovveinvigning! I år var det flera program som var med också vilket var skitkul. :D Så jag bytte om till ovve och gick ner till badhusparken där det hela skulle ske. Dom fick krypa på alla fyra och doppa huvudet i vatten och mjöl, dom fick åla i en stafett i gräset/gruset och fick kasta ägg till varandra ;) Slutligen fick dom krossa ett ägg över bröstkorgen och svära ovve-eden innan dom alla doppade sig i storsjön ;) Jag och Carl tog också och hoppade i! 10 grader i luften, det var iiinte så varmt i vattnet ;) Efter det tog kag och cyklade hem i mina blöta kläder, ovven fi k ligga på pakethållaren dock haha! Jävlar vad den var tung när den var blöt! Höll inte på att ta mig upp ur vattnet! :O Väl hemma blev det en snabb (och varm) dusch innan det var dags för nästa äventyr!
 
Hade en frusen hund i jackan en sväng också, finaste Charlie! ♡
 

Kommentera här: