Enkel Köttgryta

Hej på er! Igår till middag gjorde jag en lliten enkel köttgryta. Den blev himla god (trots att jag hade i lite för mycket vatten så den blev något för blaskig hehe) och jag tänkte dela med mig av hur jag gjode :)
Jag hade i följande ingridienser:
* Grytbitar (vi köpte färdiga igår då vi var lite lata)
* Potatis
* Morötter
* Kossade tomater
* Lagerblad
* Kalvfond
* Grönsaksfond
* Salt och Peppar.
* Vatten
Stek upp köttet i smör i en stor kastrull. När köttet var genomstekt hade jag i morötterna och potatisen som jag tärnat och fyllde på med vatten. Då det kokat en stund så hällde jag i krossade tomater, lagerblad, kalvfond och grönsaksfond. Krydda gjorde jag lite då och då under tiden det puttrade haha. Det blir inte så mycket enklare och maten blev riktigt god! 
 

Kommentera här: