Chilikyckling och ris

Hej på er! Ni anar inte vilken god mat jag gjorde igår ;) Och har i matlådan idag hehe! Jag gjorde chilikyckling och ris, fy satan vad gott. Det blev men ""Vad jag har hemma variant av flygande jacob". Så inget bacon, inga bananer och ja.. sweet chilisås istället för chilisås haha! Jag tänkte dela med mig om receptet :)
Jag hade kyckling, som jag stekte i smör, salt och peppar tills den var genomstekt och fin. Sedan i med en klick creme fraiche, en stor skvätt  sweetshilisås, en lagom mängd matlagningsgrädde och ganska mycket chilipulver. Till detta kokade jag ris. Precis när kycklingen var klar så hällde jag i en hög med jordnötter också. Så gott! Detta kommer jag helt klart göra fler gånger, dock får jag skippa jordnötterna om A ska äta då han inte tål nötter så där toppenbra ;)
 
 

Kommentera här: