ABC-morden

Hej på er! Denna vecka tipsar jag om en bok lite i efterhand, det hanns som inte med i torsdags ;) Jag har nyligen läst klart Agatha Christies ABC-morden. Första boken med henne jag läser och jag förstår verkligen varför hon är så himla poppis! Fantastiskt bra bok, den hade små spännande ledtrådar lite här och var och man hängde med hela tiden, även om morden i sig kändes något uttänkta, jag hade nog själv aldrig kommit på något så långsökt! Men trots det var det inte så illa att man blev irriterad av det. Riktigt mysig bok så här i höstmörkret! :D
 
 Först mördas Anna Ascher från Andover, sedan Betty Barnard i Bexhill, därefter Carmichael Clarke i Churston. Före varje mord får detektiv Hercule Poirot retfulla och utmanande brev från någon som kallar sig ABC. Mönstret fortsätter och mördarens varnande brev blir hans stora misstag då Hercule inte kan låta bli att plocka upp den kastade handsken.

Kommentera här: