3 olästa i hyllan

Hej på er! På sistone har jag itne hunnit läsa jättemycket då jag haft en tenta att plugga på all min vakna tid haha. Därför täntke jag visa tre böcker som jag har i min bokhylla, som jag inte hunnit läsa än! :)
 
 
Först ut är Dracula av Bram Stoker. En klassiker som jag verkligen ser fram emot att läsa! Köpte den på bokrean i våras har jag för mig, men har inte tagit tag i den än. Men det kommer! Jag har köpt den på svenska ;)
Jonathan Harker sickas av sin advokatfirma till Transylvanien för att bistå en ny klient, greve Dracula, som önskar bosätta sig i England. När Harkernärmar sig destinationen varnas han av främlingar för att resa till grevens borg. Snart kommer han förstå varför.
 
 
The complete novels av Jane Austen, på Engelska! Ser så fram emot att läsa denna, men den har stått länge länge i min hylla orörd. Mycket på grund av att jag måste vara på precis rätt humör för att läsa på engelska. Men någon dag ska jag ta tag i den, en novell/roman i taget ;)
 
 
Sist ut är en liten en som jag hittade på dollarstore för en tjuga i augusti. Blod på snö av Jo Nesbø köpte jag då jag hört mycket bra om författaren, den kostade inte så mycket och den har en annorlunda historia som lät riktigt spännande. Den har blivit stående då jag helt enkelt haft andra jag prioriterat än så länge. ;)
Det är Oslo i december, den kallaste vintern i mannaminne. Där lever Olav. Han är en mycket ensam person som mördar på uppdrag. När man slår ihjäl folk mot pengar är det inte lätt att komma någon nära. Nu har han mött sin drömkinna. Det är bara ett problem. Hon är chefens fru. Och det är henne han har fåttt i uppdrag att döda. Blod på snö är en mörk och ond saga om en förälskad mördare.
 

Kommentera här: