Blodprov i foten

Hej på er! Jag jobbar på denna vecka, kämpar på och på kvällarna har jag inte gjort så mycket. Lagade en sjukt god älgköttsgryta igår som jag tänkte ge recept på om ni vill? Idag försov jag mig för första gången på det här jobbet (och första gången på sjukt länge överhuvudtaget faktiskt!) vilket var skitjobbigt, vaknade 7.30, alltså den tiden jag börjar jobba haha. Men var på plats ca 15 minuter senare (har dock ingen aning om hur det gick så fort haha). På eftermidadgen när det var lugnt så passade jag och kollegan på att göra en grej, många tycker nog jag är dum i huvudet nu men jaja... Hon stack mig i foten haha! Det finns ju dom om är så pass svårstuckna att man får sticka dom i fötterna (inte jättevanligt men händer ibland) och då tycker jag det är bra att veta hur det känns, så jag vet vad jag utsätter mina patienter för. I armen och handen har jag ju blivit stucken förut så det vet jag ju hur det känns. Foten var faktiskt lite värre än armen tyckte jag, men inte superfarligt ändå! Nuvet jag hur det känns och kan ärligt svara om patienterna frågar ;) 
 

Kommentera här: