4 böcker på min önskelista

Hej på er! Denna torsdag ska ni istället få ett boktips på en bok jag läst, få fyra tips på böcker som står på min egna önskelista! :) Jag har en ganska lång lista på böcker jag vill köpa haha, och en ganska lång lista på böcker jag har hemma som jag ska läsa x) Så nya böcker är kanske inte något som jag är i akut behov av, men jag tycker att man kan få drömma om fina små böcker också <3
 
Den lilla bokhandeln runt hörnet (inbunden)
 
Den lilla bokhandeln runt hörnet
Nina Redmond älskar böcker. Att para ihop rätt bok med rätt läsare är hennes passion. Men när stadens bibliotek lägger ner står hon plötsligt utan jobb. Med bilen full av övergivna böcker vet hon inte vad hon ska ta sig för. Efter ett möte med en karriärcoach får hon en idé. Hon ska starta en egen bokhandel, på hjul! Hon hittar den perfekta lilla varubussen i en annons. Det är bara ett problem hon måste flytta till Skottland.
Fast besluten att leva ut sina drömmar, och med styrkan hos sina romanhjältinnor Katniss Everdeen och Elizabeth Bennet i ryggen, tar hon steget ut i det okända. Hon lyckas förvandla den gamla bussen till en rullande bokhandel och ger sig ut i grannskapet, men att locka till sig de svårflirtade skottarna blir inte lika lätt som hon först trott. Hon får möta en mängd människor som både förgyller och förpestar hennes tillvaro, exempelvis den barske bonden Lennox och den charmige tågkonduktören Marek.
 
Hur mysig låter inte denna lilla bok? Jag hoppas att jag någon dag tar tag i saken och köper den så jag får se om den är lika bra som min magkänsla säger ;)
 
Paganinikontraktet (pocket)
 
Paginikontraktet
En sommarnatt hittas en kvinna död på en stor fritidsbåt som driver runt i Stockholms skärgård. Hennes lungor är fyllda av bräckt vatten, men det finns inga spår av detta vatten på kläderna eller resten av kroppen.
- Hon har drunknat, Joona, säger Nålen.
- Drunknat?
Nålen nickar och ler vibrerande.
- Hon har drunknat ombord på en båt som flyter, säger han.
- Antagligen har någon hittat henne i vattnet och lyft ombord henne.
- Ja, men om jag trodde det så hade jag inte tagit upp din tid, säger Nålen.
Nästa dag hittas en man död i sin paradvåning på Östermalm. Mannen hänger i en snara från lampkroken i taket. Hur har det gått till? Det är högt i tak och det finns inte en enda möbel i hela rummet, ingenting att klättra på. Trots det är kommissarie Joona Linna övertygad om att det rör sig om självmord.
 
Första boken med Kepler var otroligt bra så givetvis känner jag att jag någon gång ska ta och köpa fler från serien! :) 
 
Om detta talar man endast med kaniner (inbunden)
 
Om detta talar man endast med kaniner
Anna Höglund är en av Sveriges mest nyskapande illustratörer. I Om detta talar man endast med kaniner utforskar hon en högkänslig kanins tankar och liv och provar bilderbokens gränser vad gäller tema och förväntad läsålder. 
 
Jag har hört så mycket bra om denna söta lilla bok med den absolut mest fantastiska titeln någonsin. Den verkar vara alldeles lagom knasig och fin. Jag tror inte man blir besviken på denna alltså! 
 
Fantastic Beasts and Where to Find Them (inbunden)
 
An approved textbook at Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry since publication, Newt Scamander's masterpiece has entertained wizarding families through the generations. Fantastic Beasts and Where to Find Them is an indispensable introduction to the magical beasts of the Wizarding World. In this comprehensively updated edition, eagle-eyed readers will spot a number of new beasts and an intriguing new author's note. Scamander's years of travel and research have created a tome of unparalleled importance. Some of the beasts will be familiar to readers of the Harry Potter books - the Hippogriff, the Basilisk, the Hungarian Horntail ...Others will surprise even the most ardent amateur Magizoologist. Dip in to discover the curious habits of magical beasts across five continents ...'No wizarding household is complete without a copy' - Albus Dumbledore
 
 
Ja ni, såklart finns ju även denna med på listan, jag är ett obotligt fan av hela detta universum haha. Denna verkar så otroligt charmig och härlig och det ska vara fantastiska illustrationer också, det kan inte bli fel helt enkelt! ;)

Kommentera här: