Törst

Hetsiga, rappkäftade Rose (dhampir, halvvampyr) och lugna, eftertänksamma Lissa (moroi, vampyr) är bästa vänner. För två år sedan rymde de från sin internatskola, S:t Vladimir. Sedan dess har skolan och vampyrvärlden försökt spåra dem, och föra dem tillbaka till tryggheten i den ensligt och mycket välbevakade skolan för vampyrer. Men den är inte alls trygg för Lissa. Hon har nämligen en väldigt speciell egenskap som många skulle vilja utnyttja, även om det betyder att Lissa själv dör eller blir galen. Och den här gången hinner Lissa och Rose inte undan när skolans spårare dyker upp...
 
Hej på er! Jag har läst om denna underbara bok! Jag älskar att tjejerna tar plats, dom är vågade, starka och orädda och behöver inte någon prins som räddar dom ;) Handlingen är rolig och passar vuxna lika bra som unga vuxna. Jag läste hela serien när jag gick i gymnasiet och nu kände jag att det var dags igen! Den var precis lika bra denna gång som förra, jag tycker det är en så rolig idé med alla de olika vampyrsorterna, och skolan och allt som händer. Spännande rolig bok som handlar mo vänskap, kärlek och sorg om man ska hålla det kort ;)
 
Titel: Törst
Serie: Vampire academy
Författare: Richelle Mead
Förlag: Bonnier Carlsen
Antal sidor: 335
Recensionsexemplar: Nej
Finns att köpa hosBokus  /  Adlibris 
 
 

Kommentera här: