Selånger - Sörnedansjö

Hej på er! Vilken dag! Jag har ont överallt haha ;) Dagen började tidigt, jag sov superdåligt i natt, var så nervös inför idag. Redan vid 6 klev jag upp och vid halv 9 lämnade jag, pappa och Raia Åsäng. Efter att ha fixat med det sista så kom vi till Selånger där Sankt olavsleden börjar. Jag tog min enorma ryggsäck och vi gav oss iväg, jag och hunden. :) Vädret har vafit toppen idag, småkyligt och mulet, perfekt för att promenera med tung packning! Solen har tittat fram lite då och då vilket också känts bra. Vårt första stopp (räknar inte med snabba stopp för vatten) blev i  Gisselåsen där vi bjöds på vatten och en pratstund hos ett himla trevligt par! Dom bjuder in vandrande pilgrimmer på kaffe och te (eller vatten då som jag tog hehe) bara för att liksom! Hur fint är inte det? Sedan vidare nån km till innan vi stannade för lunch på en mysig rastplats. Nästa stopp blev vid st olavskällan i Matfors, en avstickare men helt klart värt den extra biten, så himla gott vatten! Sedan blev det ett sista stopp 7 km innan första övernattningsstället. Där bara för att vila. :) Jag vet inte riktigt hur jag räknat men jag trodde jag skulle gå 25 km idag, vi landade på nästan 33! Så jag har ont överallt, speciellt i fötterna och skuldrorna, Raia mår bra dock även om hon är trött haha. Vid sjutiden tror jag det var så kom vi fram till Sörnedansjö där vi bor på en hästgård som heter Liljedalen. Superfint ställe som jag önskar jag hade orken att utforska lite mer haha! Dagens sträcka blev på tok för lång för någon så ovan som mig. Men inte mycket att göra åt nu i efterhand! I morn blir det kortare men nu ska jag ta och sova, så trött så jag ser knappt vad jag skriver. Har i alla fall varig superfint att gå idag, slänger in en hel hög med bilder så ni får se själv! Så fort vi stannat har Raia lagt sig gill rätta, trött hunden <3
 

Kommentera här: