Mobiltelefoner, korvgryta och wiispel

Men hej! Jag tänkte berätta för er om min helg då jag ju inte bloggat nästan något alls under den haha.
På lördag hände inte mycket, jag var trött i kropp och knopp efter kvällen innan och tillbrignsde större delen med att plugga sitta vid dator och tog mig också en liten tupplur haha (med huvudet i skolboken...). Men på eftermiddagen bestämde vi oss föra tt åka till Elgiganten, jag har ju visat vad som hände med min mobil? Om ni inte sett det så kan ni kika här! Det blev droppen som fick bägaren att rinna över, min telefon är några år nu och det märks så jäkla väl. Den är jätteseg, jag har en programvaruuppdatering som jag skjutit upp i över ett år för det finns inte minne nog för att uppdatera, skärmen är sprucken och jag har plockat bitar ur den (vid selfiekameran). Utöver det så startar den om av sig själv lite när den känner för det och oavsett hur mycket batteri jag har innan (50%, 30% eller 90%, spelar ingen roll) så brukar det vara mellan 1% och 18% när den är igång igen. Superkul! Eller inte. Och nu då jag tappade den och glaset på kameran försvann så kände jag bara att nej nu är det fan dags att ge upp denna. Så vi for på elgigangten en sväng där vi kollade på en ny mobil till mig. Eter en stunds funderande så bestämde jag mig för en, dock var den slut och nya kommer på fredag så jag får fint stå ut med den jag har i fem dagar till! Sedan köpte vi med donkenkäk hem, typ en evighet sedan vi gjorde det haha!
På söndag hände inte heller mycket, ungefär samma som på lördag, plugg och datatid. Vid middagstid åkte vi på affären och handlade en del, sedan hem och laga middag tillsammans. Vi gjorde korvgryta (mums!, mmycket för att prova hur min mage tål purjolök, ingen annan lök verkar fungera men purjolök är ju lite annorlunda tänkte vi så vi ville pova! Ja bleve inte dålig igår, en jag har ätit samma i matlåda till lunch idag så får vi se om det håller i sig ;) Men så plötsligt så ringde Mikalea och sa att jag skulle följa med och spela Wii hos Filip. Så när A åkte mot Ånge för jobbvecka så åkte jag till Fiip! Där blev det glas och wii till sena kvällen haha! Hur kul som helst ;) Det är bra med sånna kompisar som bara helt plötsligt säger att "du ska med på det här". Älskar sånt! :)
Oj vad text det blev, hoppas ni står ut x)
 
Så här bra fungerar min kamera i telefonen, finns inget som helst fokus haha! Är jobbigt att springa runt med två telefoner också, då jag ju skulle kunna använda mig s4 till att fota men ja.. Vi får se om ni får stå ut med liknande bilder eller om jag orkar dra med den andra, gillar inte blogginlägg utan bilder. Men det är kanske att föredra när bilderna är så här dåliga? :(

Kommentera här: