Riksdagsmötets öppnande 2016

Efter att vi varit in på hotellet en sväng så gick vi och käkade på Pizza hut (ligger mitt emot hotellet till syrrans stora glädje) innan vi skyndade iväg till Stora kyrkan. Vi var lite osäker på vart den låg men när vi var i närheten så dök plötsligt Annie Lööf upp bakom oss så vi gick efter henne så kom vi rätt haha! Där sa jag hejdå till syran och gick in, himmel vad fint det var! Med ministrar och kungahuset på plats :D Efter det fick man gå en speiell väg från kyrkan bort till riksdagshuset där vi intog våra platser. Jag satt uppe på läktaren, längst till höger om man ser på tvn ;) Har inte berättat om det här tidigare men i och med att jag är kårordförande i Norrland blev jag inbjuden på årets riksmöte vilket då är anledningen till veckans Stockholmsresa! ;) Var sjukt kul att få vara med och delta i detta och nu håller jag och syrran på och göra oss i ordning, ikväll blir det konsert på konserthuset! Den sänds på svt2 om någon är nyfiken, vi har absolut ingen aning om vad vi ger oss in på haha! xD Men nu behöver jag inte var liten och vilsen ensam då jag har världens bästa syster med <3 Tyvärr sändes ju hela riksmötet också på svt2 så om ni kollar riktigt noga när alla går in så kan man se mig inte abra en gång utan två xD Jag ser helt lost ut....
 
   
    
   

Kommentera här: