Gluten och laktosfria havreflarn

Gissa vad jag gjorde igår? :D Jo jag drog lite smått igång med årets julbak! Jag har varit himla nervös inför det då jag sedan förra julen gått och blivit glutenintolerant som det verkar. Så det är med viss fasa jag sett fram emot julen och all dess matglädje! Men nu drog jag lite smått igång, började med en av mina största favoriter, Havreflarn! Så dessa Hvreflarn är både gluten och laktosfria! Och SÅ HIMLA GODA! Smaken är det inget fel på, tack gode gud ;) Dom blev lite stora dock hehe, men men! Oavsett storlek så föräter jag mig ju på dom :S Men nu känns det lite bättre så här inför julbaket som jag kommer dra igång med på riktigt någon gång nästa vecka :) Vad brukar ni baka till jul? Vad är den obligatoriska kakan för er på jul? :D Jag har många haha men några som i min värld är obligatorisk på jul är Havreflarn, kokostoppar, dajmkakor (vet inte vad dom heter egentligen men det är bruna kakor med dajm i haha!), rullrån (mormors hembakade ska det vara!) och så lussekatter! :D Sedan finns det ett bröd mamma bakar varje år, det är typ et godaste som finns, jag håller tummarna att hon vill ge sig på ett försök att baka glutenfria sådana ;) 
 
 

Kommentera här: