Halsont, studiebesök och kick-off

Hua vilken dag! Har knappt sovit i natt då jag haft så ont i halsen och sväljsvårigheter, och eftersom det går halsfluss på skolan så blev jag aningen skraj! Så idag blev jag hemma från praktiken ifall att (vill ju inte smitta någon i så fall!) och ringde till hälsocentralen där jag fick en tid klockan 3. Sköterskan kollade och konstaterade att det inte var hasfluss utan en förkylning med halsont (tack och lov eller?). Så då kände jag att jag kanske kunde vistas bland folk ändå. På vägen in till stan råkade jag dock ta fel buss så istället för att åka direkt in till stan så tog jag mig ett varv runt Frösön, haha! Kom in till stan alldeles lagom tills det var dags att gå med skolan på ett studiebesök på sjukhusets operationsavdelning. Det var riktigt riktigt kul och givande. Efter det gick jag hem via Ica där jag handlade något ätbart och när jag kom hem lagade jag stuvade makaroner och korv :D<3 Hur gått som helst. ;) Efter det har jag hunnit somna en sväng på soffan och vakna yrvaken och nu så har jag bloggat :)
Just ja, jag skulle ju berätta vad som hände igår! Nu glömde jag ju dock att ta bilder vilket är supertrist... Men vad som hände var i alla fall att Kult hade sin kick-off! Vi höll till ute i Fornborgslokalen (som är en festlokal på Frösön, typ) och käkade god mat och efter det körde vi en liten 5-kamp som jag och en av Fridorna hade knåpat ihop, det blev musik-quiz, charader och stafetter. Jag hade en riktigt kul kväll och de flesta såg nöjd ut (dom har inte vågat säga annat i alla fall)! xD
Nu ska jag och Milo mysa i soffan en sväng, hörs!
 
  
Jag när jag insåg att jag tog fel buss! xD
 

Kommentera här: